1. Què en sabeu de centreamèrica?
es una región geográfica central que conecta América del Norte con América del Sur. Rodeada por el océano Pacífico y el océano Atlántico.
2. Sabeu quin idioma és el més parlat a Nicaragua i per què?
El castellà té nombrosos dialectes parlats arreu d'Amèrica llatina, i a Nicaragua és parlat el castellà d'Amèrica Central.
3. Sabeu si és un país pobre o ric?
Un país pobre: s la situació o condició socioeconòmica de la població que no pot accedir o no té els recursos per satisfer les necessitats físiques i psíquiques bàsiques que permeten un adequat nivell i qualitat de vida com ara la alimentació , la vivenda , l' educació , l' assistència sanitària o l'accés al aigua potable .
Un país ric: La riquesa o lucre és l'abundància de recursos avaluable, possessions materials o el control d'aquests actius . Pot estudiar tant des del punt de vista antropològic , sociològic , econòmic o fins i tot moral.
4. Què creieu que vol dir la frase de Gandhi: Qui pot seguir menjant tranquil·lament mentre hi hagi una sola persona que mor per manca de treball?
Es refereix a la gent amb sort i que té diners, que ho tenen tot davant seu, mentre altres que no tenen la sort que ell té ha de treball molt dur per només un troç de pa.
5. I aquesta altra, també de Gandhi: Per què insultes els despullats donant-los vestits? Dona'ls treball i així podran vestir-se.
Pequè molta gent no té treball i si no pot treballar no té diners per alimentar-se, per comprar vestits, i per pagar un ambient on viure. En canvi, la gent que té diners l'ho que fa es donar-li als pobres vestimenta per a què es puguin tapar, tapar el cos nos serveix de res ni tan sols els dóna felicitat, l' ho que ells volen es la mateixa vida que els altres...
6. Com us imagineu que viu la gent d'aquest país?
La gent d'aquest país crec que no tenen molt bon servei, amb servei em refereixo al tema de hospitals, policíes, escoles i treball, etc.
Penso que la gent es busca la vida com pot.
7. I els nois i noies de Nicaragua, com creieu que és la seva vida en comparació amb la vostra?
Una rutina, segur que hi ha molts nens a la nostra edad que es busquen la vida per buscar menjar per les seves famílies.
8. Què en sabeu de la pobresa al món?
En el tot el món hi ha llocs amb pobresa, sobretot en América en Nova York hi ha moltíssima gent en el carrer sent una ciutat amb riquessa.
9. I al nostre país?
La pobresa que trobo en España es la falta de treball i els augments de preus.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada